Zelene pijace u Valjevu već duže vreme rade smanjenim kapacitetom. U prvom talasu epidemije korona virusom, one su bile zatvorene , ali su se poljoprivrednici ipak snalazili i svoje proizvode prodavali putem interneta.
Posetili smo pijacu u Naselju Oslobodioci Valjeva, kako bismo se uverili da li ljudi ipak dolaze da kupe sveže voće i povrće i druge namirnice za kućnu trpezu.I mada smo bili svesni da je potražnja na pijacama opala, ipak smo bili iznenađeni malobrojnošću i prodavaca i kupaca. Bilo je pomalo tužno pogledati prazne tezge bez prodavaca i robe, a tek poneki kupac je pazario kod onih kod kojih to uglavnom čine I kod kojih su već navikli.Marija Filipović iz Popučaka je jedna od retkih koja nije napustila tezgu na pijaci u Naselju Oslobodioci Valjeva:
Ja sam ovde triputa nedeljno, ali je kupaca sve manje. Evo, ja od jutros rešavam ukrštene reči. Da nisu proizvodi iz moje bašte, ne znam da li bih radila.Nekada je bilo mnogo bolje. Bila je veća ponuda. Svako se snalazio, ali sada toga više nema, a i naroda je sve manje. Ja uglavnom donosim izmerene količine povrća i jaja, koje mi telefonom naruče kupci, koji su već pazarili kod mene i znaju kvalitet proizvoda. Na svakoj pripremljenoj kesi, ja ispišem ime i uglavnom tako prodajem ono što donesem. Tokom prvog talasa korone, kada su pijace bile zatvorene, otvorila se online pijaca I mi smo tako prodavali svoje proizvode. Ljudi su dolazili kod nas kući po robu I mi smo im prodavali. Obično su kupovali I za komšije ili rodbinu, tako da se svima isplatilo I funkcionisali smo I na taj način, kaže Marija Filipović.
Cene se prilagođavaju tržišnim uslovima . Nedeljom, kada je više kupaca I prodavaca, cene su malo više. U utorak je kilogram paradajza bio od 110 do 120 dinara, paprikre sitnije 70, krupnije I do 120, krompir 50 dinara, krastavc isto toliko, a jaja po komadu su se prodavala za 12 dinara, mada se i tu vodi računa njihovoj veličini.
Vremena se, naravno menjaju, ali bi možda i preuređenje postojećih pijaca podstaklo kupce da ih vćešće posećuju. Budućnost će pokazati da li će se ljudi ponovo vraćati pijačnoj kupovini, ili će online prodaja i kupovina u marketima pobediti i prevagnuti nad klasičnim pijacama u Valjevu i Srbiji.
Comments powered by CComment