Na osnovu preporuka Republičkog kriznog štaba, Ministartsvo prosvete donelo je upustvo i preporuke za povratak u škole tokom trajanje pandemije. O načinima izvođenja nastave u osnovnim i srednjim školama do detalja je obrađeno sve što je potrebno za obavljanje nastave, ali su tu i obaveze svih, nastavnika, nenastavnog osoblja, učenika, roditelja i svakako, najvažnije je da će školska godina početi prvog septembra.

O tome je novinarima govorila načelnica školske uprave za Kolubarski i Mačvanski upravni okrug, dr Zorica Jocić.

Od prvog do četvrtog razreda svi učenici će ići u školu i imati neposrednu nastavu. Nastavni rad će se realizovati isključivo u školi i neće biti nastave na daljinu. Za učenike od petog do osmog razreda postoje dva modela. Osnovni model je kada škole imaju dovoljno prostornih mogućnosti, a zatim i ljudskih resursa da se organizuje rad za sve učenike. Kombinovani model uključuje kombinaciju neposrednog rada u školi i nastave na daljinu. Ono što je preporučilo Ministarstvo za ovaj model je, na primer da peti i šesti razred idu ponedeljkom, sredom i petkom, a sedmi i osmi utorkom i četvrtkom, a naredne sedmice se rotiraju. Ministarstvo je dozvolilo različite kombinacije, dakle može se kombinovati i više odeljenja i na različite načine, ali da su zadovoljene sve zdravstveno higijenske mere koje su propisane. Mada će svi dostaviti školskim upravama do 27. avgusta svoje modele, videćemo i daćemo saglasnost na predloženo, pojašnjava dr Zorica Jocić.

Za srednje škole su predviđena dva modela. Model A – nastava na daljinu i model B – kombinovan model. Škole idu po modelu da se razredi dele u grupe, pa jedne sedmice u školu ide jedna polovina, a oni koji nastavu ne prate u školi, prate na RTS-u i tako naizmenično.

I u osnovnim i u srednjim školama časovi će trajati po trideset minuta. Učenici do četvrtog razreda imaće najviše po četiri časa dnevno, za đake od petog do osmog razreda preporučeno je po pet časova, a može ih biti i više.

U razgovoru sa direktorima, dogovarali smo da bi najoptimalnije bilo oko šest časova, ali ne preko toga, dodaje Jocić.

Ocenjivanje će ipak biti u školskim prostorijama. Kod srednjoškolaca, kaže dr Jocić, sistem omogućava i formativno i sumativno ocenjivanje, pa ga je moguće iskoristiti čak i kao jedino sredstvo ako se dođe do okolnosti da je nemoguće organizovati neposredan rad, pa ni u najmanjim grupama.

U odeljenju u osnovnim školama ne može biti više od 15 učenika, a u srednjim sva odeljenja koja broje preko 16 đaka se dele u grupe. Po jedno dete sedeće u svakoj klupi i za svakog učenika se mora obezbediti četiri kvadratna metra prostora.

Škole su u obavezi da kontaktiraju i anketiraju roditelje o tom da li žele da njihovo dete nastavu pohađa u školi ili na daljinu, a konačnu odluku donosi nastavničko veće, na osnovu većine izjašnjenih roditelja. U određenim slučajevima roditelji se mogu predomisliti, pojašnjava ona.

Evo još nekoliko važih informacija. Roditelji su obavezni da deci pre polaska u školu izmere telesnu temperaturu. Isto važi i za nastavno i nenastavno školsko osoblje koje će morati, neprkidno, tokom boravka u školi, a na časovima obavezno, da nose maske. Učenici maske treba da nose pri ulasku u školu, pa sve do dolaska u svoje klupe kao i prilikom odgovaranja i svakog drugog razgovora. Pomoćno osoblje u školama će obavezno morati nekoliko puta da dezinfikuje i provetrava sve prostorije u kojima borave đaci i nastavnici, a preporučuje se da roditelji svojoj deci kod kuće pripremaju užinu. Upustvo o merama zaštite zdravlja učenika i zaposlenih za osnovne i srednje škole sadrži dug niz preporuka kojih se moraju pridržavati svi u obrazovnom lancu, ali svakako će mnoge stvari biti još jasnije kada počne školske godina.

Podeli članak na društvene mreže

Comments powered by CComment