Mada pandemija korona virusa uzima svoj danak u skoro asvim oblastima privrede, pa i u turizmu, na Akademiji strukovnih studija Zapadna Srbija u Valjevu, održana je konferencija “Digitalna promocija turizma u Valjevu u organizaciji Udruženja za ekonomsko osnaživanje žena “ŽEM” uz podršku Grada Valjeva i valjevskog Odseka Akademije strukovnih studija. Inicijator tog događaja Ženska ekonomska mreža je bila zadovoljna odzivom zainteresovanih.
Ne znajući da će se ovo desiti, mi smo aplicirali sa projektom, još u januaru i ispostavilo se da je preko potrebno da se naš kraj ispromoviše i digitalno u oblasti turizma. Cilj konferencije je da Valjevo i okolinu prikažemo u najboljem svetlu. Korišćenjem savremenih informacionih tehnologija možemo da unapredimo sve ono što već imamo kako bismo doveli što više domaćih turista, jer se u inostranstvo ne može, a turističke agencije su u velikim problemima, rekla je Ljiljana Stanojević, predsednica ŽEM-a.
Događaju su prisustvovali i predstavnici Ministrastva trgovine, turizma i telekomunikacija, PKS i direktorke TO Loznica i Valjevo:
Treba razlučiti digitalizaciju od digitalne transformacije, jer je ona u ovim kriznim vremenima vrlo važna, a jedino što je izvesno su promene. Kako u njima učestvovati, kako prebroditi krizu, kako naći nove poslovne modele naročito u turizmu i da li je to moguće, gledajući Valjevo sa aspekta globalnog turizma? Savremeni čovek koji prosečno provodi i do četiri sata na mobilnim telefonima, nema previše vremena da istražuje i zato je veliki izazov kako da naša ponuda dođe na što više ekrana u što kraćem periodu. Ponuda je velika, i mi ne možemo ostati “ispod jorgana” a ono što se traži su i stvari u trenutku. S obzirom da ću danas u Valjevu imati dva slobodna sata, ja ću potražiti na mobilnom telefonu, ono što bi me moglo zainteresovati, nešto što bi mi ostalo u pamćenju. Zato treba imati u vidu i da su posetioci i turisti, ambasadori dobrih doživljaja i mesta, šireći priče o tome, istakla je konsultant za digitalne tranformacije PKS Tijana Sekulić.
Današnji turista želi da bude informisan o destinacijama i događajima koje želi da poseti i zato su zahtevniji u pretragama na digitalnim medijima koji predstavljaju veliki izazov, ali i opasnost ukoliko se sve pravilno ne analizira, smatra profesorka marketinga Akademije domaćina Biljana Rabasović. Ona je istakla i da grad Valjevo ima sve više turističkih proizvoda:
Neki su zvanično verifikovani, a neki i nisu. Za Valjevo su navedena dva proizvoda: priroda i kultura. Svedoci smo da samo u prirodi ima toliko ponuda, od hodanja, planinarenja, pećinarenja, kanjoninga, prikupljanja lekovitog bilja, branja gljiva… Sve je već na terenu iskristalisano, i uvidom u digitalnu prezentaciju, uradili smo analizu web sajtova valjevskog kraja, sa različitim ponudama. Primetan je porast broja privatnog smeštaja, apartmana, kuća i vikendica, što je u trendu ostajanja u domaćim okvirima. Ocene su uglavnom preko devet, što je dosta dobro, ali ima i onih koje treba popravljati. Došlo se do zaključka da je seoski turizam u digitalnoj prezentaciji najtanji i da im treba podrška u svakom pogledu, tvrdi profesorka na katedri za marketing i turizam Akademije strukovnih studija Zapadne Srbije Biljana Rabasović.
Biljana Rabasović je naglasila i da je primetan uticaj brojnih pojedinaca entuzijasta, koji su rascepkani na različite strane. S toga bi bilo dobro da sse sva ta pojedinačna zapažanja objedine na zajedničkoj platformi, jer mnogi nisu optimizovani za pretrage na telefonima, ali ima i svetlih primera koje treba slediti.
Direktorka TO Valjevo Ana Marković se osvrnula i na teškoće turističkih poslenika zbog novonastale situacije sa pandemijom. I ona smatra da je važno objedinjavanje i učešće na društvenim mrežama svih onih koji ukazuju na pojedine tirističke lokacije Valjeva i okoline. Ona je ukazala i na zakonske novine koje donosi ddigitalizacija:
Od 1.oktobra 2020. obavezna je i prijava na portal e-turista. To je objedinjeni sistem, gde na osnovu vašeg korisničkog imena i lozinke, pristupate sistemu u kome možete da prijavite domaće i strane turiste, platitite boravišnu taksu, ali i da kategorišete svoj turistički objekat na brz način, dok sa druge strane turističkim organizacijama i državi omogućava uvid u turistički promet. Praktično izlazi se iz sive u regularnu zonu rada, tvrdi direktorka TO Valjevo Ana Marković.
Ona je istakla i da je letošnja poseta na Divčibarama bila veća za 50 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Novi period donosi još veću brigu o bezbednosti, sigurnosti i zdravlju posetilaca. Ulaskom u zimsku sezonu mora se pored toga raditi i na interesovanju turista za ovo područje, rekla je Ana Marković
Comments powered by CComment